ניתוח החלפת ברך – כל המידע שצריך לדעת בנושא

Smiling,Satisfied,Senior,Couple,Making,Sale,Purchase,Deal,Concluding,Contract

היכרות עם המאפיינים השונים של ניתוח החלפת ברך יכולה לעזור לגברים ונשים שמתלבטים לגבי הצורך בו. כמו כן, כדאי להכיר את מאפייני ההליך הרפואי על מנת לדעת איך להתכונן לניתוח, כמה הוא עולה, כיצד הוא מבוצע ומה סיכויי ההצלחה שלו

מפרק הברך מאפשר תנועה מורכבת לכיוונים שונים ולכן עם השנים הוא סופג נזקי שחיקה. את הנזקים אפשר לראות בעיקר בסחוס המפרק, מה שעלול לבוא לידי ביטוי בתחושה של הגבלה משמעותית בתנועה. כמו כן, הסיבה המרכזית לצורך בניתוח החלפת ברך היא דלקת פרקים ניוונית שנקראת אוסטאוטריטיס.

החדשות הטובות הן שבעזרת ניתוח החלפת ברך ניתן לשפר את התנועתיות, את התחושה ואת איכות החיים. אם בעבר גברים ונשים בגילאים שונים היו צריכים להתרגל לחיות עם השחיקה במפרק ועם ההגבלות בתנועה, הרי שכיום קיים הליך בטוח, יעיל ונפוץ.

כך תדעו שאתם צריכים לעבור ניתוח החלפת ברך

ניתוח החלפת ברך מתאים עבור מי שסובלים מכאב מקומי במפרק הברך, בין אם בזמן מנוחה או במהלך פעילות גופנית. כמו כן, ניתוח החלפת ברך מומלץ עבור גברים ונשים שחווים הגבלה בפעילות בגלל כאבים או הגבלה בתנועה של מפרק הברך. במידת הצורך, אפשר להתייעץ עם בעלי מקצוע לגבי ניתוח החלפת ברך על רקע נפיחות, אודם מקומי או דלקת במפרק הברך.

עוד דרך טובה לדעת שאולי הגיע הזמן לשקול ניתוח החלפת ברך היא להשוות את הניתוח לטיפולים אחרים. אם למשל לא משיגים את התוצאות הרצויות לאחר פיזיותרפיה, בצריכת נוגדי כאבים או נוגדי דלקות על פי המלצת רופא – ניתוח החלפת ברך יהיה פתרון רלוונטי.

איך מבצעים, כמה זה עולה ומה סיכויי ההצלחה?

הכנה לקראת ניתוח החלפת ברך מבוססת על הפניה מרופא משפחה או אורתופד, בה תיאור מלא של התסמינים והפתולוגיות. בנוסף, יש להגיע עם בדיקות עדכניות ולהיערך להרדמה. לאחר מכן, מבצעים צילום רנטגן של הברך ובמידת הצורך גם מופנים לבדיקת אק"ג, צילום חזה ועוד חוות דעת של רופא מומחה לגבי ההתאמה לניתוח.

ניתוח החלפת ברך יכול להתבצע בבתי חולים ציבוריים או פרטיים. בבתי חולים פרטיים, הוא עולה 8,000-16,000 ש"ח, לפי גובה הכיסוי של ביטוחי הבריאות המשלימים. מעבר לכך, כדאי לדעת שהניתוח נמשך כ-3 שעות בממוצע, הוא כולל השתתפות של צוות רפואי עם 2 רופאים מומחים לפחות והוא יכול להתבצע או בהרדמה כללית או בהרדמה אפידוראלית.

סיכויי ההצלחה של ניתוח החלפת ברך גבוהים מאוד והוא מוכיח את עצמו בטווח הקצר והארוך. לכן, חשוב להישאר עם אצבע על הדופק ולהתייעץ עם בעלי מקצוע לגבי הצורך בניתוח כזה. לאחר מכן, ניתן לבדוק היתכנות מול חברת הביטוח ולתאם את התור לתאריך המבוקש בבתי החולים השונים.

מאמרים נוספים בתחום:

מהו חוק דיור מוגן

המטרה של חוק הדיור המוגן היא להגדיר מהו בכלל דיור מוגן, מי רשאי להפעיל אותו ומה תחומי האחריות והפיקוח של משרד הרווחה. במאמר הבא ניכנס

קרא עוד »

אנו זמינים בכל זמן לשאלות שלכם [email protected]

אנו ארגון "דורות" מאמינים במתן שירותים לקהילת גיל הזהב.

דילוג לתוכן