כל מה שצריך לדעת על קשיי נשימה בגיל השלישי

כל מה שצריך לדעת על קשיי נשימה בגיל השלישי

הגיל השלישי הוא גיל מיוחד, בו אנחנו יכולים להסתכל בסיפוק על השנים שעברו, ומה שהספקנו לעשות ולהקדיש מעט יותר זמן פנוי לעצמנו ולתחביבים השונים שלא היה לנו זמן אליהם. יחד עם זאת, הגיל השלישי מתאפיין גם בשחיקה מסוימת של מערכות הגוף ובתופעות שונות כמו קשיי נשימה.

הגיל השלישי

בעידן המודרני בו אנו חיים, אמצעי הרפואה והטכנולוגיה המתקדמים הביאו לעלייה ניכר בשיעור תוחלת החיים של כולנו, כך שתהליכי ההזדקנות מתפרשים על פני שנים רבות יותר ואנשים רבים המגיעים אל גיל השלישי, עדיין מוצאים בעצמם את היכולת לנצל את הזמן הפנוי ולהקדיש אותו לתחביבים ודברים נוספים שהם אוהבים לעשות.
אז אמנם זהו הזמן האידיאלי להשקיע בכל התחביבים והדברים שאהבתם והזנחתם במשך השנים, אך לעיתים מערכות הגוף מאותתות לנו קצת אחרת ומזכירות לנו כי הגוף שלנו אמנם מתפקד כמו מכונה, אך בסופו של דבר השנים החולפות משפיעות גם עליו. אחת התופעות הנפוצות שבני הגיל השלישי מדווחים עליו היא קשיי נשימה בגיל השלישי וחשוב שנבין מהי התופעה הזו, ממה היא נגרמת ומהם הדרכים להתמודד איתה.

ממה נגרמים קשיי נשימה?

הנשימה שלנו היא פעולה אוטומטית וכמעט בלתי נרגשת, כך שברוב המוחלט של הזמן אנחנו אפילו לא מודעים לנשימה שלנו, הנעשית לרוב בקצב קבוע ובהתאם למצב הגוף – איטי במנוחה ומהיר בעת מאמץ גופני.
בעוד שבנשימה תקנית אנחנו שואפים לריאות בין 500 ל – 600 מיליליטר של אוויר, במצבים של קוצר נשימה, המוכרים גם בשם אסטמה, האדם מתקשה לספק את כמות האוויר הנחוצה לגוף וכתוצאה מכך, נוצר מצב של חוסר אוויר המתבטא לרוב בתחושת מחנק ויכול אף להיות מלווה בתסמינים של שרירי צוואר בולטים, נחיריים מורחבות, הזעת יתר ועוד.

קשיי נשימה בגיל השלישי

תופעת חולי אסטמה הינה תופעה שאינה נפוצה רק בקרב הגיל השלישי, אך כשהיא מופיעה אצל בני הגיל השלישי היא יכולה להיות מסוכנת יותר, בעיקר בשל הקושי באבחון שורש הבעיה ודרכי הטיפול הנאותות בה.

קשיי נשימה בגיל השלישי יכולים לנבוע ממגוון סיבות כשהעיקריות מביניהן הן:
• אלרגיה הנובעת מרגישות לחומרים ו/או בעלי חיים שונים.
• מחלת ריאות הנפוצה בעיקר בקרב אוכלוסיית המעשנים.
• כושר גופני לקוי – פעולת הנשימה מערבת את הלב והריאות וכאשר הכושר הגופני ירוד, הרי שהם נאלצים לעבוד קשה יותר עד שנוצר עומס המביא לקוצר נשימה.
• חרדות – הרגשה של חוסר שליטה על החיים ו/או על מערכות הגוף עלול להוביל למצבים של חרדה המובילה לקשיי נשימה.

כיצד ניתן להתמודד עם קשיי נשימה בגיל השלישי?

ניתן לראות אם כן כי הגורמים לקשיי נשימה אצל בני הגיל השלישי הם רבים ומגוונים ובהתאם לכך ישנם מספר דרכי טיפול המותאמים לגורם שהוביל להתפתחות הבעיה. ככלל, דרכי הטיפול יכולים לנוע בין שינוי אורח חיים ועד טיפולים תרופתיים מותאמים למצבו של הסובל מקשיי הנשימה.
 למידע נוסף על בריאות הגוף והנפש בגיל השלישי

מאמרים נוספים בתחום:

מהו חוק דיור מוגן

המטרה של חוק הדיור המוגן היא להגדיר מהו בכלל דיור מוגן, מי רשאי להפעיל אותו ומה תחומי האחריות והפיקוח של משרד הרווחה. במאמר הבא ניכנס

קרא עוד »
פתרונות דיור לגיל השלישי

פתרונות דיור לגיל השלישי

כיום יש מגוון רחב של פתרונות מגורים לגיל השלישי. בין המסגרות שתוכלו למצוא הן: דיור מוגן לעצמאים, בתי אבות לעצמאים ולתשושים, מחלקות סיעודיות, מחלקות לתשושי

קרא עוד »

אנו זמינים בכל זמן לשאלות שלכם [email protected]

אנו ארגון "דורות" מאמינים במתן שירותים לקהילת גיל הזהב.

דילוג לתוכן