לחיות גם בגיל השלישי

12

הגיל השלישי הוא חלק משמעותי וחשוב בחייו של האדם. אחרי שכבר עיצב את דמותו, בנה את הקריירה שלו, הקים משפחה והיה עסוק כל חייו במגוון רחב של פעולות ותעסוקות שונות, מגיע הגיל בו הוא יכול לחזור להתרכז בעצמו, ולעיתים – הגיל הזה והשלב הזה גורמים לבעיות לא מעטות למבוגרים המגיעים לכך.

בגיל השלישי בחירה באיכות חיים היא חשובה מאוד. בגיל הזה איכות החיים משפיעה מאוד על האדם ועל הבריאות שלו. לא מעט אנשים אשר לאחר שנים רבות של עשיה הגיעו למצב בו הם יוצאים לפנסיה ומוצאים את עצמם לבד וחסרי מעש. חוסר המעש הזה גורם לתחושות של עצבות, מעצים את הבדידות ומשפיע על הבריאות הנפשית והפיזית של כל אחד.

אז איך יוצרים איכות חיים גם בגיל השלישי? קראו את המאמר הבא ותמצאו כמה טיפים שיעזרו לכם.

מעבר לדיור מוגן

בעבר לדיור מוגן היה מוניטין שלילי. לא מעט חשבו שלהעביר את ההורים לדיור מוגן מהווה הזנחה שלהם או שיהיה להם קשה אך בפועל – המצב הוא שונה. מעבר לדיור מוגן מאפשר לבני הגיל השלישי ליהנות מחברה טובה יותר, מתעסוקה רבה יותר, ממגורים במקום בו הם יכירו חברים חדשים ויבנו לעצמם חיים בסביבה שמבינה אותם, ותחת כל זה תהיה להם הגנה קפדנית וליווי של אנשי מקצוע לכל הצרכים שלהם.

כמובן, בדקו היטב את הדיור המוגן הנבחר ובחרו במקום שבאמת יעניק להורים שלכם את איכות החיים שמגיעה להם כך שתוכלו להיות בטוחים כי אתם מקבלים את הטוב ביותר בשבילם.

ללמוד דברים חדשים

למידה משפרת את יכולת החשיבה ומפעילה את המוח, ולכן דווקא בגיל השלישי לימודים יכולים לסייע מאוד. לימוד אנגלית למבוגרים, או כל שפה חדשה אחרת, לימוד של תחום חדש שתמיד עניין אותם ולא היה להם זמן עבורו או כל דבר אחר, יאפשר להם להמשיך להפעיל את המוח ואת המחשבה וכך לשמור על צלילות רבה יותר ועל מחשבה בהירה יותר לאורך זמן.

במגוון רחב של מוסדות דיור מוגן תכניות הלימודים הללו נכללות כחלק מהפעילויות במקום, אך גם אם מדובר במבוגרים אשר עדיין מתגוררים בבית שלהם, תוכלו למצוא לימודים מתאימים גם עבורם וכך להציע להם גם תעסוקה מהנה וגם השכלה וחשיבה טובה.

שמירה על מעגל חברתי

גם את הצורך הזה פותר דיור מוגן, אך גם אם מדובר במבוגרים אשר נשארים לגור בבית, וגם אם יש להם בני משפחה קרובים שמגיעים לבקר, חשוב מאוד לאפשר להם לשמור על מעגל חברתי קרוב ורחב ככל האפשר. עבור מבוגרים רבים בגיל השלישי, החברות עם בני גילם, הישיבות המשותפות, השיחות בגובה העיניים והעובדה שיש להם חברה באופן כללי, כל אלו משפרים את איכות חייהם באופן ניכר.

מאמרים נוספים בתחום:

מהו חוק דיור מוגן

המטרה של חוק הדיור המוגן היא להגדיר מהו בכלל דיור מוגן, מי רשאי להפעיל אותו ומה תחומי האחריות והפיקוח של משרד הרווחה. במאמר הבא ניכנס

קרא עוד »

אנו זמינים בכל זמן לשאלות שלכם [email protected]

אנו ארגון "דורות" מאמינים במתן שירותים לקהילת גיל הזהב.

דילוג לתוכן