העסקת עובד זר בסיעוד – כל מה שצריך לדעת

Two,Women,Teamwork,,Lady,Doctor,Holding,Senior,Woman,Resident,By

נושאים, תקנות וחוקים שונים משפיעים על כל ההיבטים של העסקת עובד זר בסיעוד ועל האופן שבו אפשר להיעזר בשירות מן הסוג הזה על מנת לשפר את איכות החיים של בני הגיל השלישי. במאמר הבא נצביע על הנקודות החשובות ונסביר את ההשלכות שלהן

העסקת עובד זר בסיעוד היא פתרון שיכול להיות רלוונטי עבור מטופלים, קשישים ומבוגרים שאינם שוהים במוסד סיעודי, אבל כן זקוקים להשגחה. באמצעות העסקת עובד זר בסיעוד ניתן להגיע למצב שבו ההשגחה היא בקהילה וללא צורך בהחלפת מקום מגורים עבור הקשיש. יתרה על כך, העסקת עובד זר בסיעוד כוללת בדרך כלל העסקה במשרה מלאה.

זכאות לקבלת היתר להעסקת עובד זר היא בדרך כלל השלב הראשון בתהליך. בשביל לבדוק את תנאי הזכאות, כדאי ליצור קשר עם המוסד לביטוח לאומי ולבחון כל מקרה לגופו. במקביל, ניתן לערב גופים פרטיים שזה התפקיד שלהם: בתמורה לתשלום שכר טרחה או עמלה, גופים מן הסוג הזה ייקחו על עצמם את כל החלק הבירוקרטי של הטיפול והשלמת הבקשה.

איך מגייסים עובד זר לסיעוד?

האמת היא שרוב השאלות שחוזרות על עצמן אצל קהל היעד קשורות דווקא אל השלבים הראשונים של העסקת עובד זר בסיעוד. בשלבים האלה, הדבר החשוב ביותר הוא להשלים את הליך הגיוס של העובד הזר על פי החוק ובצורה מסודרת. באופן הזה, ניתן להעסיק עובד זר באופן שמשפיע לטובה על כל בני המשפחה ולא רק על הקשישים שעבורם הוא מעניק את העזרה.

באופן עקרוני, העסקת עובד זר בסיעוד מותרת על פי החוק רק עבור מי שקיבלו אישור מרשות האוכלוסין וההגירה בהתאם לזכאות. לאחר מכן, צריך לבחון קריטריונים שונים ולאתר עובד זר בצורה עצמאית או באמצעות תיווך של אחת הלשכות המורשות. כמו כן, יש לוודא העסקת עובד זר בסיעוד בעל אשרת עבודה בתוקף ולטפל בהסדרת האשרות.

מה הזכויות של עובדים זרים?

אחד ההיבטים העיקריים בנושא של העסקת עובד זר בסיעוד הוא זכויות סוציאליות. בגלל שמדובר כאמור על העסקה של עובד זר במשרה מלאה, הוא זכאי מתוקף החוק בישראל לשורה ארוכה של זכויות סוציאליות. מצד שני, מי שמעסיקים עובדים זרים לא בהכרח מודעים לזכויות הסוציאליות ולכן גם לא ממלאים אותן. במקרים כאלה, עלולות להינקט סנקציות נגד מעסיקים של עובדים זרים – גם אם לא הייתה להם כוונה לעבור על החוק.

החדשות הטובות הן שגם את הטיפול בנושא השלמת זכויות של עובדים זרים ניתן לרכז תחת קורת גג אחת. באופן הזה, בוחנים לא רק את הזכאות להעסקת עובד זר לאחר שחרור מבית חולים או ממוסד סיעודי, אלא גם את תנאי ההעסקה שבהם מותר להעניק לו חופשות, מגורים, שכר וכן הלאה.

מאמרים נוספים בתחום:

אנו זמינים בכל זמן לשאלות שלכם [email protected]

אנו ארגון "דורות" מאמינים במתן שירותים לקהילת גיל הזהב.

דילוג לתוכן