כיצד לבחור בית אבות?

Male,Artist,Giving,Art,Lessons,To,The,Group,Of,Senior

בחירה נכונה של בית אבות צריכה להיות מבוססת על שורה ארוכה של שיקולים. אבל לצד שיקולים אובייקטיביים כמו למשל מחיר, מיקום גיאוגרפי וזמינות, יש מקום להתייחס גם אל שיקולים סובייקטיביים – כגון המלצות וחוות דעת של דיירים. אז מאיפה מתחילים ואיך יודעים איפה לאסוף את המידע הכין אמין? הנה המדריך המלא

בחירת בית אבות היא החלטה גורלית. בטווח הקצר, המשמעות היא בחירה שתשפיע על איכות החיים גם של קשישים וגם של בני המשפחה שלהם. בטווחה ארוך, בית אבות מסוים יכול לקבוע את האיכות של הטיפול הרפואי ואף את תוחלת החיים. בין לבין, יש גם משמעות לאופן שבו בוחרים בית אבות מבחינת העלות הכלכלית והיחס של אנשי הצוות.

הצעד הראשון בדרך לבחירה מושכלת של בית אבות הוא להבין שמדובר על תהליך יחסית ארוך. לא כדאי למהר ולקבל החלטות רק על פי הרגש, אלא להפעיל מערכת שיקולים רחבה יותר. לאחר מכן, ניתן להיכנס אל עובי הקורה ולבחון כל מקרה לגופו על מנת להגדיל את הסיכוי להתאמה אישית ומוצלחת של בית אבות מסוים לאנשים מסוימים.

איזה שיקולים אובייקטיביים יכולים להכריע את הכף?

הכי נכון לסנן בין סוגים שונים של בתי אבות על פי שיקולים אובייקטיביים. אלו פרמטרים שקשה להתווכח על הרלוונטיות והאמינות שלהם, מה גם שניתן לאסוף אותם בצורה מסודרת דרך אתרי האינטרנט שעוסקים בנושא.

הפרמטר העיקרי לבחירת בית אבות הוא המחיר. המטרה היא מצד אחד לשפר את איכות החיים ולהשיג טיפול רפואי או סיעודי ברמה הגבוהה ביותר, אך צריך לוודא שמצליחים לעמוד בנטל הכלכלי. לשם השוואה, פרמטרים אובייקטיבים אחרים שבהם כדאי להשתמש הם מיקום גיאוגרפי וזמינות.

המיקום הגיאוגרפי חשוב כי הוא קובע עד כמה יהיה נוח לבני המשפחה להגיע לבקר, או האם דיירי בית האבות יכולים לצאת בצורה עצמאית לסיורים, טיולים או מפגשים חברתיים. מבחינת זמינות, הטעות הנפוצה היא לחשוב שתמיד יש מקום בכל בית אבות – בעוד בפועל קיימים בתי אבות מבוקשים שאליהם צריך להירשם זמן רב מראש.

מה לגבי המלצות וחוות דעת?

בצד השני של המתרס יש שיקולים סובייקטיביים שבהם אפשר להשתמש על מנת להגדיל את הסיכוי לבחירה מושכלת ומוצלחת של בית אבות. אמנם על טעם וריח קשה להתווכח, אבל חשוב בכל זאת להוסיף אל מערכת השיקולים המלצות וחוות דעת.

המלצות על בית אבות ניתן לקבל דרך חברים, קרובים ובני משפחה. גם אם לא מכירים אישית קשישים שעברו אל בית אבות מסוים והיו מרוצים ממנו, ניתן להפעיל את המעגלים הקרובים אליהם. במקביל, רצוי לאסוף חוות דעת מרופאים ובעלי מקצוע שמגיעים מהתחום. ברוב המקרים, הם יידעו להפנות כל אחד ואחת מאיתנו אל בית אבות שיעניק לנו את התנאים האופטימאליים.

מאמרים נוספים בתחום:

אנו זמינים בכל זמן לשאלות שלכם [email protected]

אנו ארגון "דורות" מאמינים במתן שירותים לקהילת גיל הזהב.

דילוג לתוכן