כיצד מתבצע ניתוח קטרקט?

Portrait,Of,Happy,Senior,Couple,Laughing,Heartily,Enjoying,Time,Together

קטרקט הוא מצב שכיח שממנו ניתן גם להחלים, אך חשוב לדעת מהן אפשרויות הטיפול, כיצד מתבצע הניתוח והאם קיימים סיבוכים אופייניים. בנוסף, כדאי לנצל את ההזדמנות על מנת לברר מה משפיע על המחיר של הניתוח וכמובן גם היכן אפשר לעבור אותו

ניתוח קטרקט נחשב בטוח עם מעל 98% הצלחה. המשמעות היא שלאחר ניתוח מן הסוג הזה ניתן לשפר בצורה משמעותית את איכות הראייה, לרבות ללא חזרה של קטרקט לאורך שנים רבות. עם זאת, לא רבים מכירים את המאפיינים של ניתוח קטרקט או יודעים מה הוא כולל.

מבחינה בריאותית, קטרקט מוגדר כמצב שבו קיימת פגיעה באיכות הראייה בעין אחת או בשתי העיניים. בין היתר, קטרקט נגרם בגלל עכירות בעדשת העין, שהופכת עם השנים מצלולה לעכורה. השינוי פוגע ביכולת של העדשה למקד את קרני האור, גורם להפרעה בראייה ברמה קלה ועלול להחמיר עד כדי עיוורון.

 

איך יודעים שצריך לעבור ניתוח קטרקט?

קטרקט מאפיין חולי סוכרת, מי שנחשפו לקרינה מייננת, מי שספגו חבלה טראומטית או מי שסובלים מדלקות עיניים כרוניות. מלבד גיל מבוגר שמעלה משמעותית את הסיכוי למצבים של קטרקט, קיימים גם גורמי סיכון אחרים ובהם נטילת תרופות מסוג סטרואידים.

ניתוח קטרקט מתבצע לאחר אבחון של הירידה באיכות הראייה. למעשה, כל בדיקת עיניים פשוטה יכולה לאתר עכירות בעדשת העין ולהצביע על סיכוי מסוים להתפתחות של קטרקט. לאחר האבחון, ניתן לשקול טיפול ניתוחי שרלוונטי בעיקר אם שימוש במשקפיים לא עונה על הצרכים.

 

שלבים בולטים של הניתוח

ניתוח קטרקט מבוצע תחת הרדמה ואורך 15-30 דקות בלבד, לא כולל שלבי ההכנה. לכן, חשוב להכיר את שלבי ההכנה ולבחור היטב את בית החולים שבו מתכננים לעבור ניתוח מן הסוג הזה.

את הניתוח ניתן לבצע ברוב המקרים בהרדמה מקומית. במקרים של מחלות רקע, מטופלים שסובלים מחרדות או ילדים, יכול להיות שיהיה צורך לבצע את הניתוח בהרדמה כללית. לאחר ההרדמה, מבצעים חתך בשולי הקרנית ומפרידים את העדשה משאר רכיבי העין ומהקרומים שעוטפים ומגנים עליה. לאחר מכן, המנתח מפורר את העדשה ושואב אותה אל מחוץ לעין דרך מחט.

אחרי שמנקים את העין מחלקיקי העדשה שאותה הוציאו החוצה, מכניסים פנימה עדשה מלאכותית עשויה חומר סינטטי. העדשה מוכנסת את העין במצב מקופל ונפתחת בהתאמה מדויקת למבנה, כאשר לבסוף כל שנותר הוא לבצע חבישה של העין עד להחלמה עצמונית.

 

מה המשמעות של ניתוח לייזר?

ניתוח קטרקט שמבוסס על לייזר מציע יכולות דיוק גבוהות יותר. זהו גם ניתוח יקר יותר שכרוך בעלויות נוספות ולא כל חברות הביטוח מאשרות אותו, אולם חשוב בכל זאת לבדוק את האפשרות. במקרים נדירים עלולים להתפתח אחרי ניתוח קטרקט זיהומים. כמו כן, יש להיערך ליובש שמטופל בטיפות.

מאמרים נוספים בתחום:

מהו חוק דיור מוגן

המטרה של חוק הדיור המוגן היא להגדיר מהו בכלל דיור מוגן, מי רשאי להפעיל אותו ומה תחומי האחריות והפיקוח של משרד הרווחה. במאמר הבא ניכנס

קרא עוד »

כיצד לבחור בית אבות?

בחירה נכונה של בית אבות צריכה להיות מבוססת על שורה ארוכה של שיקולים. אבל לצד שיקולים אובייקטיביים כמו למשל מחיר, מיקום גיאוגרפי וזמינות, יש מקום

קרא עוד »

אנו זמינים בכל זמן לשאלות שלכם [email protected]

אנו ארגון "דורות" מאמינים במתן שירותים לקהילת גיל הזהב.

דילוג לתוכן