כיצד להתאים את הבית לגיל השלישי?

Old,People,On,Wheel,Chair

התאמה של הבית לגיל השלישי מחייבת הקצאת אביזרי בטיחות, פתרונות ניידות ובמידת הצורך גם סיוע בהשגחה ומתן עזרה סיעודית. במאמר הבא נסביר כיצד בא לידי ביטוי כל סיוע ומה הוא אמור לכלול עבור גברים ונשים שבוחרים להמשיך לגור בקהילה גם אחרי שהם נכנסים לגיל השלישי

מגורים בקהילה יכולים להיות רלוונטיים עבור שורה ארוכה של גברים ונשים בגיל השלישי. אם המצב הבריאותי מאפשר זאת והמבוגרים לא צריכים עזרה בביצוע פעולות יום יומיות, לא אמורה להיות בעיה עקרונית להמשיך לגור בבית. אפילו במקרים שבהם סיוע סיעודי אכן מתבקש או שקיים סיכון מסוים מבחינת השארת מבוגרים לבד בבית, הפתרון יכול להיות עובד זר.

מה שאי אפשר להתפשר עליו בכל הנוגע למגורים בבית ובקהילה גם בגיל השלישי זה כמובן הבטיחות. בפועל, בתים שמתאימים לנו לאורך החיים לא בהכרח ימשיכו להיות רלוונטיים עבורנו גם אחרי שנתבגר, נתקשה בניידות או נסבול מבעיות זיכרון. בשביל למנוע מראש את עוגמת הנפש או לכל הפחות לצמצם את הסיכון, יש כמה דברים שאותם כדאי לעשות.

בטיחות בראש סדר העדיפויות

אביזרי בטיחות שונים יכולים לעזור להתאים את הבית לגיל השלישי באופן מהיר, מיידי, חסכוני ומשתלם. אמנם הוספת חלק מהאביזרים הללו כרוכה בהוצאה הכספית מסוימת, אך כדאי להתייחס אליה בתור השקעה: ברוב המקרים, ניתן יהיה לגלם את עלות הוספת האביזרים במחיר של הנכס גם אחרי שבוחרים להשכיר או למכור אותו.

אביזרי הבטיחות הכי חשובים הם אלו שאותם כדאי לשלב במטבח, בחדרי הרחצה ובחדרי השירותים. אלו לא רק חדרים רטובים, אלא גם מקומות שבהם קיים סיכון מסוים מבחינת קשישים שעדיין לא מסוגלים לגלות עצמאות מלאה. בין היתר, מתקינים לדוגמא משטחים למניעת החלקה, אביזרים למניעת נפילת במדרגות וכן הלאה.

חשוב גם לשמור על הבטיחות לפי המבנה של הבית או הדירה. בהקשר הזה, ההבדל העיקרי הוא בין התקנת אביזרי בטיחות בדירה שיש בה מפלס אחד בלבד – לעומת בית צמוד קרקע עם כמה מפלסים שונים. בבתים עם מדרגות, אפשר לשפר את איכות החיים של בני הגיל השלישי באמצעות התקנת מעלון ואף לאפשר להם להמשיך להתנייד בין קומה לקומה עם כיסאות גלגלים.

מה לגבי השגחה ועזרה סיעודית?

היבט אחר אך לא פחות חשוב בשאלה כיצד להתאים את הבית לגיל השלישי קשור להשגחה ועזרה סיעודית. בין אם בוחרים להקצות לבני המשפחה עובד זר או עושים את זה לבד, צריך לוודא שיש נגישות גבוהה בחדרי השינה, במהלך השהות בסלון ובחדרים רלוונטיים נוספים.

לבסוף, כדאי להתאים את הבית לגיל השלישי מבחינת פתרונות אבטחה והשגחה. לרוב, עושים את זה באמצעות התקנה של מצלמות במעגל סגור. אם הפרטיות מהווה מכשול, אפשר להסתפק בהתקנת לחצני מצוקה זמינים.

מאמרים נוספים בתחום:

אנו זמינים בכל זמן לשאלות שלכם [email protected]

אנו ארגון "דורות" מאמינים במתן שירותים לקהילת גיל הזהב.

דילוג לתוכן