אילו פתרונות דיור קיימים לגיל השלישי?

Elderly,Couple.,Joyful,Nice,Elderly,Couple,Smiling,While,Being,In

היכרות עם סוגים שונים של פתרונות דיור יכולה לסייע לבני הגיל השלישי לשפר את איכות החיים שלהם ושל המשפחה המורחבת. במאמר הבא נסביר איזה פתרונות יש על הפרק, מה ההבדל בין האפשרויות ואיך מקבלים החלטה מושכלת

הגיל השלישי מביא איתו שורה ארוכה של שינויים. בין היתר, שינויים אלו באים לידי ביטוי באורח החיים וכמובן גם בתחושה הפיזיולוגית או בבריאות. בכל אחד מההקשרים האלה, מה שמשפיע על החוויה הכללית של בני הגיל השלישי הוא גם מקום המגורים שלהם. עם זאת, לא כולנו יודעים איזה אפשרויות קיימות על הפרק.

פתרונות דיור לגיל השלישי חייבים קודם כל להציב בראש סדר העדיפויות את המצב הבריאותי. אם מצב בריאותי לא מאפשר מגורים במיקום מסוים, אין סיבה להתעקש על זה. במקום זה, אפשר להתייעץ עם רופא המשפחה ואף לקבל הפניה מגריאטר מומחה לגבי פתרונות דיור רלוונטיים יותר.

אפשרות ראשונה: מגורים בקהילה

מגורים בקהילה מתאימים לגברים ונשים בגיל השלישי שיכולים לגלות עצמאות מסוימת. במקרים של עצמאות מלאה אפשר להמשיך לגור בבית. לעומת זאת, במקרים של עצמאות חלקית ניתן לשקול המשך מגורים בבית אך עזרה סיעודית ממטפל או מטפלת.

היתרון של המשך המגורים בקהילה בא לידי ביטוי בתחושת ביטחון מוגברת של הקשישים, בהיכרות עם המקום שבו הם מבלים את רוב שעות היום ובדרך כלל גם בקרבה לבני המשפחה. החיסרון הוא שבמקרה של מצב בריאותי ירוד, המגורים בקהילה עלולים לגרום לסיכון.

אפשרות שנייה: דיור מוגן

דיור מוגן הוא פתרון למבוגרים בגיל השלישי שעדיין מגלים עצמאות ויכולים לקחת אחריות מלאה על ביצוע פעולות יום יומיות, אך הם זקוקים למסגרת של תמיכה בריאותית, סוציאלית, חברתית, סיעודית ורפואית. במקרים כאלה, הדגש הוא על בחירת פתרון דיור מוגן לפי מיקום גיאוגרפי וזמינות ועל בדיקת המשמעות הכלכלית של השכרת החדר לתקופות קצרות או ארוכות.

ברוב מוסדות דיור המוגן קיימים תנאי קבלה שבוחנים את המצב הרפואי של הקשישים. אם המצב הרפואי לא מספיק טוב, יכול להיות שלא ניתן יהיה להתקבל אל מוסדות דיור מוגן שבהם אין את התשתית הבריאותית הרלוונטית.

אפשרות שלישית: בית אבות

בני הגיל השלישי גם יכולים לעבור לבית אבות. ההבדל בין דיור מוגן לבין בית אבות בא לידי ביטוי בנושאים שעליהם שמים דגש: בעוד בדיור מוגן יש פעילויות חברתיות וכל דייר פחות או יותר מנהל את שגרת החיים של עצמו, בית אבות מתאים בעיקר למבוגרים סיעודיים, תשושי נפש וכן הלאה.

במילים אחרות, מעבר לבית אבות בדרך כלל כרוך בוויתור מסוים על איכות החיים – לטובת שיפור באיכות הטיפול הרפואי. במקרים אלו, צריך לבדוק היטב מי עומד מאחורי כל בית אבות וכדאי גם לברר לגבי סוג השירותים הבריאותיים.

מאמרים נוספים בתחום:

כיצד מתבצע ניתוח קטרקט?

קטרקט הוא מצב שכיח שממנו ניתן גם להחלים, אך חשוב לדעת מהן אפשרויות הטיפול, כיצד מתבצע הניתוח והאם קיימים סיבוכים אופייניים. בנוסף, כדאי לנצל את

קרא עוד »

מהו חוק דיור מוגן

המטרה של חוק הדיור המוגן היא להגדיר מהו בכלל דיור מוגן, מי רשאי להפעיל אותו ומה תחומי האחריות והפיקוח של משרד הרווחה. במאמר הבא ניכנס

קרא עוד »

אנו זמינים בכל זמן לשאלות שלכם [email protected]

אנו ארגון "דורות" מאמינים במתן שירותים לקהילת גיל הזהב.

דילוג לתוכן