בחירת קלנועית – המדריך המלא

Senior,Female,Patient,Use,The,Electrical,Wheelchair.

קלנועית אמורה לסייע בניידות, לשפר את איכות החיים ואף לחזק את תחושת הביטחון העצמי אצל קשישים ומבוגרים שרוצים לגלות עצמאות. עם זאת, התנאי החשוב ביותר לניצול כל היתרונות הללו של קלנועית הוא לבחור אותה נכון, ובמדריך הבא נסביר איך עושים את זה

בחירה נכונה של קלנועית היא משימה קשה יותר מכפי שנהוג לחשוב. קודם כל, יש סוגים שונים של כלי רכב כאלה ולא כולם מבוססים על אותו מפרט או מציעים את אותן תכונות. שנית, חייב להיות קשר ברור בין המפרט של קלנועית לבין המצב הבריאותי. מעבר לכך, יכול להיות שדגם מסוים של קלנועית יתאים לנו בתקופה מסוימת בחיים – אך יהיה פחות רלוונטי עבור תקופות אחרות.

מצד שני, שווה להשקיע זמן ומחשבה בתהליך בחירת קלנועית בגלל היתרונות שהוא מגלם בתוכו. קלנועית מבטיחה סיוע מיידי בניידות, היא משפרת את איכות החיים של גברים ונשים שממשיכים לגור בקהילה גם בגיל השלישי ויש מחקרים שקושרים בינה לבין חיזוק בתחושת הביטחון העצמי. בשביל לנצל את היתרונות הללו, חשוב לדעת איך לבחור נכון קלנועית רלוונטית.

 

כל הפרמטרים שבהם אפשר להיעזר

הדבר החשוב ביותר הוא לבחור קלנועית שמאפשרת לנו להגיע ממקום למקום בצורה בטיחותית. בשביל שנרגיש בטוחים על קלנועית, היא צריכה להתאים למבנה גוף מבחינת מידות. באותה הזדמנות, אפשר גם לבדוק מה המפרט המלא של כל קלנועית ולאיזה מהירות מקסימאלית היא מסוגלת להגיע.

דגם של קלנועית חייב לענות על הצרכים האישיים שלנו. מבחינת צורה, יש קלנועית שמתאימה ליחידים, קלנועית לזוגית ואפילו קלנועית שאפשר לקפל ולקחת לחו"ל.

בהקשר הזה, בוחרים קלנועית לפי מקומות הנסיעה שאליהם אנחנו בדרך כלל מגיעים ולא מתביישים להתייעץ עם בעלי מקצוע לגבי הבדלים בין מרחקים. לאחר מכן, בוחנים את חווית המשתמש ומבררים האם מדובר על קלנועית בעלת מבנה ארגונומי לאדם אחד בלבד או למספר נוסעים בעת ובעונה אחת.

 

כמה עולה קלנועית?

אי אפשר לדבר על התהליך המלא של בחירת קלנועית בלי להזכיר את השיקול הכלכלי. בעולם אידיאלי, היינו יכולים פשוט לבחור את הקלנועית היקרה ביותר ולהציב אותה בראש סדר העדיפויות בלי להשקיע עוד דקה אחת של זמן והתלבטות. אבל בפועל, קלנועית יקרה היא לא בהכרח הכי מתאימה לנו – מה גם שהתקציב של רובנו לא באמת בלתי מוגבל.

החדשות הטובות הן שניתן להשוות מחירים עוד טרם בחירת קלנועית. מעבר לכך, אפשר לנסות לממן קלנועית באמצעות גופים חוץ בנקאיים או בעזרת פתרונות ליסינג כאלה ואחרים. במקביל, כדאי לחשוב על עזרה מבני המשפחה ולזכור את היתרונות של קלנועית בעיקר עבור אנשים שעדיין רוצים להישאר בשוק העבודה או להתנדב. בהקשר הזה, קלנועית היא בכלל לא הוצאה רגילה אלא השקעה משתלמת לכל דבר ועניין.

מאמרים נוספים בתחום:

אנו זמינים בכל זמן לשאלות שלכם [email protected]

אנו ארגון "דורות" מאמינים במתן שירותים לקהילת גיל הזהב.

דילוג לתוכן