הכירו ציוד עזר למבוגרים בגיל השלישי שלא מעוניינים לעבור לדיור מוגן

Old,People,On,Wheel,Chair

הזמן למרבה הצער עושה את שלו, ומבוגרים רבים הנכנסים לגיל השלישי מרגישים זאת היטב. שגרת החיים משתנה, הפעולות היומיומיות נעשות מורכבות יותר ולא ניתן עוד להימנע מקבלת סיוע בצורה כזו או אחרת. רבים מתוך אלה הזקוקים לתמיכה יומיומית, מסרבים לעזוב את ביתם ומתקשים לוותר על חלק מעצמאותם לטובת דיור מוגן. עבורם, יש ציוד עזר שיכול לסייע להם גם כאשר הם מתעקשים להישאר בביתם.

אובדן הניידות

אחת מתופעות הלוואי המורכבות ביותר כתוצאה מהזקנה היא אובדן הניידות. כל הליכה הופכת למאבק, ועבור אלו הגרים בבתים רבי קומות, המצב חמור ורגיש אף יותר. מבוגרים רבים מוצאים את עצמם נאבקים בניידות ומתעקשים שלא להסתייע במקל הליכה או בהליכון, אך כאשר מדובר במצבים בהם מצבם הבריאותי נמצא בסכנה, וקיים חשש מפציעה כתוצאה מנפילה, אין מנוס מהשכרת עזרים שיעזרו להם לצלוח את השגרה בבטחה.

מעלון כיסא

מעלון כסא משמש בעצם כמעין מעלית פרטית שנועדה לשאת איש אחד, כאשר קיים צורך לעלות לקומות גבוהות בדרך מרובת מדרגות. המעלון הוא בעל מנגנון אלקטרוני המאפשר עלייה מתמדת בכיסא במהירות נמוכה וללא כל חשש. מעלון כיסא למדרגות מותקן בדרך כלל בבתים פרטיים בעלי יותר מקומה אחת, וכן במוסדות ציבוריים הדורשים גישה לנכים ולבעלי מוגבלות אחרים. ניתן לעצב את מעלון הכיסא בהתאמה אישית, הכוללת בחירה של עיצוב, סגנון המעלון, ריפוד וכן הלאה. ישנם מעלוני כיסא ייעודיים כמו מעלון לכסא גלגלים.

מדרגון

המדרגון נועד בראש ובראשונה לצלוח גרמי מדרגות מבלי הצורך להתקין מסילה לאורך גרם המדרגות עצמו, בדומה למעלון כיסא. מדרגון מבנה מיוחד של שלושה גלגלים המאפשרים לו לעלות גרמי מדרגות בקלות, לרבות גרמי מדרגות צרים ולולייניים. למדרגון יש בלם בטיחות אוטומטי במקרה של שחרור כפתור ההפעלה, וכן הוא מהווה פתרון אידיאלי ומשמש מעין מעלון מדרגות לכיסא גלגלים ולאנשים שנאלצים להתנייד על כיסא גלגלים ביומיום.

מעלון מדרגות לכיסא גלגלים

מעלון זה הוא בעצם מעלון מדרגות לנכים, שכן הוא מבוסס על משטח שנועד לשאת את כיסא הגלגלים עצמו יחד עם האדם הנזקק, מה שחוסך את המעבר המסרבל מכיסא הגלגלים לכיסא המעלון. גם הוא מתחבר למסילה הנבנית בצמוד למעקה של גרם המדרגות ומסוגל לשאת עד 300 ק"ג. ניתן לרכוש גם את הדגם המיועד לגרמי מדרגות לולייניים, וכן ישנה גרסה של מעלון אנכי.

הקלה משמעותית

כל הפתרונות שהוצגו במאמר הם בגדר הכרח עבור מבוגרים רבים ומאותגרי ניידות, שמבקשים למצוא פתרון למצב הנוכחי בו הם נמצאים. בעזרת הפתרונות הללו, ניתן להגיע לשיפור באורח החיים והקלה בפעולות בסיסיות יומיומיות, שמסייע משמעותית לנזקקים לכך. עזרו להם להתמודד עם המצב הלא פשוט אליו הגיעו, ופנו למרכזים להשכרת ציוד עזר.

 

מאמרים נוספים בתחום:

כיצד לבחור בית אבות?

בחירה נכונה של בית אבות צריכה להיות מבוססת על שורה ארוכה של שיקולים. אבל לצד שיקולים אובייקטיביים כמו למשל מחיר, מיקום גיאוגרפי וזמינות, יש מקום

קרא עוד »

אנו זמינים בכל זמן לשאלות שלכם [email protected]

אנו ארגון "דורות" מאמינים במתן שירותים לקהילת גיל הזהב.

דילוג לתוכן