התנהלות פיננסית בגיל השלישי – איך לעשות זאת נכון

Smiling,Satisfied,Senior,Couple,Making,Sale,Purchase,Deal,Concluding,Contract

הדרך הנכונה להתנהל פיננסית בגיל השלישי היא לעבוד לפי תקציב מסודר, לבדוק כל הזמן איזה עוד מקורות הכנסה נוספים קיימים ולקחת בחשבון הוצאות בלתי צפויות על טיפולים רפואיים יקרים. בנוסף, כדאי להישאר עם אצבע על הדופק בכל הנגוע לסוג ההוצאות ולהבדלים ביניהן

התנהלות פיננסית בגיל השלישי היא משימה קשה שדורשת התגייסות כללית של משק הבית. ברוב המקרים, מי שמגיעים אל הגיל השלישי בדרך כלל גם נמצאים קרוב או בתוך מועד הפרישה מהעבודה. אז מצד אחד, התנהלות פיננסית בגיל השלישי מלווה לרוב בפגיעה מסוימת בהכנסות – או לכל הפחות בשינוי של המקור שלהן. מצד שני, ההוצאות לא בהכרח מצטמצמות ויש גם המון אירועים מפתיעים שדורשים מימון פיננסי מיידי בחירום.

הפתרון עבור התנהלות פיננסית בגיל השלישי הוא קודם כל לעבוד לפי תקציב מסודר. זה כמובן טיפ שמתאים לכל גבר ואישה ובכל גיל, אבל הוא הופך להיות עוד יותר קריטי וחיוני בגיל השלישי: אם לא רוצים להיות מופתעים בסוף החודש או לשלם סכומים גבוהים על החזר הלוואות ומינוס בבנק, צריכים לשמור על איזון בין ההכנסות לבין ההוצאות.

האם אתם יודעים מה מקורות ההכנסה שלכם?

בצד של ההכנסות, התנאי עבור התנהלות פיננסית בגיל השלישי הוא לעקוב אחר המקורות הקיימים שמשתמשים עם הגיל. בעוד בגילאים צעירים ההכנסה היא מעבודה, בגיל השלישי היא יכולה להיות מבוססת על תגמולים, קצבאות, הטבות, הפרשות לפנסיה, הפעלת קרנות השתלמות, קופות גמל ועוד. בשביל להתנהל נכון, אתם צריכים לדעת בדיוק כמה כסף נכנס בכל תאריך בחודש ומאיפה הוא מגיע.

בשלב הבא, ניתן לנצל את ההזדמנות על מנת להתמקח על תנאים מסוימים ולעדכן תנאים אחרים. את זה עושים בין היתר באמצעות יצירת קשר עם חברת האשראי לגבי דמי ניהול ועמלות, או בשיחה קצרה עם נציג של חברת הביטוח והפנסיה. כמו כן, יכול להיות שיהיה צורך להתנהל ברמה מסוימת גם מול המוסד לביטוח לאומי על מנת לוודא מיצוי זכויות מלא.

לאן הולך הכסף?

הצד השני של המטבע הוא כמובן ההוצאות. אף אחד ואחת מאיתנו לא יכולים להימנע לחלוטין מהוצאות בלתי צפויות, אך רצוי לכל הפחות להיות ערוכים אליהן מבחינה כלכלית. יתרה על כך, אין עוררין שבגיל השלישי הסיכוי להוצאות חירום כאלה עולה – אז חשוב שיהיה מקור תקציבי שמאפשר לממן אותן גם בהתראה קצרה מאוד.

אם ביצעתם חישוב של התזרים וגיליתם הוצאות גבוהות מההכנסות, לא תהיה ברירה אלא להדק את החגורה. בשלב הזה, מה שעושים זה לחלק את ההוצאות לקטגוריות (דיור, מזון, תקשורת, תחבורה וכן הלאה). לאחר מכן, בודקים באיזה קטגוריה ניתן להצטמצם בלי לפגוע באיכות החיים. לפי הנתונים הללו, חוזרים לסעיף הראשון ובונים תקציב מעודכן

מאמרים נוספים בתחום:

אנו זמינים בכל זמן לשאלות שלכם [email protected]

אנו ארגון "דורות" מאמינים במתן שירותים לקהילת גיל הזהב.

דילוג לתוכן