תביעה לגמלת סיעוד – כל המידע שחשוב לדעת

A,Professional,Caretaker,In,Uniform,Helping,A,Geriatric,Female,Patient

היכרות עם תנאי הזכאות והתהליך של תביעה לגמלת סיעוד יכולה לעלות בקנה אחד עם האינטרסים של גברים ונשים בגילאים שונים. במאמר הבא נסביר מה משמעות התביעה ומה גובה גמלת הסיעוד שאותה אפשר לקבל

המטרה של תביעה לגמלת סיעוד היא להשיג סיוע מהמוסד לביטוח לאומי. באמצעות סיוע מן הסוג הזה, מבוגרים שהגיעו לגיל פרישה שעדיין מתגוררים בקהילה יכולים לשפר את איכות החיים שלהם. בפועל, מדובר על מבוגרים שעומדים בקריטריונים מסוימים ובעיקר על גברים ונשים בגילאים שונים שזקוקים לסיוע בביצוע פעולות יום יומיות. לחילופין, תביעה לגמלת סיעוד יכולה להיות רלוונטית עבור מבוגרים שצריכים להישאר תחת השגחה בבית.

מלבד האמור לעיל, ניתן להגיש תביעה לגמלת סיעוד עבור מי שאמורים לעבור ניתוח. במקרים דומים, כדאי לדעת שקיימת אופציה של הגשת תביעה לגמלת סיעוד גם עבור מי שמאושפזים בבית חולים ועבור תקופת האשפוז בלבד. כמו כן, קיימת אפשרות לקבל שירותי טרום סיעוד באופן מיידי ועד שהטיפול בתביעה יסתיים.

 

מה כולל התהליך של תביעה לגמלת סיעוד?

תהליך תביעה לגמלת סיעוד מתחיל בהגשת המסמכים הרלוונטיים עבור המוסד לביטוח לאומי. בשלב הבא, מתואם תאריך למבחן תלות עבור מי שעונים על תנאי הזכאות הבסיסיים. על בסיס התוצאות של מבחן התלות, ניתן לחשב את הניקוד ואף להיעזר בנתונים שנמסרים על ידי פקיד התביעות.

השלב של אישור גמלה זמנית או גמלה קבועה באחת מרמות גמלות הסיעוד מייצג את החלק האחרון של התהליך. במקרים כאלה, קובעים גם את ההרכב של שירותי גמלת הסיעוד ובוחנים כל מקרה לגופו. אבל במידה והתביעה נדחית, ניתן לערער על ההחלטה לגבי הזכאות.

מלבד האמור לעיל, חשוב לדעת שקיימת אפשרות של תביעה לגמלת סיעוד על רקע החמרה במצב הרפואי. אם מצבו של מקבל הגמלה החומר, ניתן לבקש בדיקה מחדש של הנסיבות ולדרוש בהתאם גמלה כספית גבוהה יותר.

 

עם מי אפשר להתייעץ לגבי תביעה לגמלת סיעוד?

התהליך של תביעה לגמלת סיעוד אמור לעלות בקנה אחד עם האינטרסים ועם הצרכים של קהל היעד. אבל בפועל, דווקא קשישים או בני המשפחה שנאלצים לטפל בהם לא תמיד מכירים את השלבים השונים של התהליך או יודעים כיצד להשלים אותו. בנסיבות כאלה, הפתרון האידיאלי יהיה לערב בעלי מקצוע חיצוניים ובהם עורכי דין שמתמחים בנושא.

מלבד התייעצות עם עורך דין לגבי החלק המשפטי של תביעה לגמלת סיעוד, יכול להיות שישי מקום לערב גם רופאים ומומחים לגריאטריה. במקרים כאלה, מקבלים את המידע הרלוונטי עוד לפני שעוברים את מבחן התלות של המוסד לביטוח לאומי. אמנם מבחן התלות לא מחייב את בני המשפחה או הקשישים, אבל הוא כן דורש השקעה של אנרגיות. באמצעות מעורבות רופא, אפשר להעריך את סיכויי ההצלחה

מאמרים נוספים בתחום:

קצבת זקנה – המדריך המלא

קצבת אזרח ותיק, שמכונה גם קצבת זקנה, מאפשרת לקבל סכום כסף מסוים מדי חודש ולצידו תוספות שנקבעות לפי פרמטרים אובייקטיביים. במאמר הבא נסביר איך מקבלים

קרא עוד »

אנו זמינים בכל זמן לשאלות שלכם [email protected]

אנו ארגון "דורות" מאמינים במתן שירותים לקהילת גיל הזהב.

דילוג לתוכן